Obalamy najczęściej powtarzane mity na temat instalacji LPG
Choć auta przystosowane do spalania gazu są w Polsce bardzo powszechne, nadal krąży o nich wiele nieprawdziwych informacji. Jakie są najpopularniejsze mity dotyczące instalacji LPG?
Mit 1: Silnik na LPG pracuje słabiej
Dawniej, gdy standardem były instalacje mieszalnikowe, normą był spadek osiągów jednostki napędowej o kilka lub kilkanaście procent. Od dłuższego czasu stosuje się jednak instalacje IV i V generacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu. Nie wpływają one w zauważalny sposób na osiągi silnika oraz kulturę jego pracy.
Mit 2: Silnik zasilany gazem szybciej się zużywa
Mit ten wziął się prawdopodobnie z tego, że posiadacze aut na LPG często jeżdżą bardzo dużo, więc i silniki w ich pojazdach są bardziej narażone na awarie. Nie stwierdzono jednak bezpośredniego związku między stosowaniem paliwa gazowego a tempem zużycia jednostki napędowej.
Mit 3: Instalacje LPG nadają się tylko do starych samochodów
Niektórym osobom autogaz kojarzy się ze starymi pojazdami, mającymi co najmniej kilkanaście lat. Tymczasem instalację LPG można zamontować niemal w każdym samochodzie. Przeszkodą nie jest już na przykład bezpośredni wtrysk benzyny. Niektóre koncerny oferują nawet fabrycznie nowe auta z instalacją gazową.
Mit 4: Instalacje LPG są niebezpieczne
To jeden z najpopularniejszych mitów, na tyle rozpowszechniony, że niektórzy zarządcy parkingów podziemnych zabraniają wjazdu pojazdom zasilanym autogazem. W rzeczywistości ryzyko wybuchu spowodowanego przez instalację LPG, która została prawidłowo zamontowana, jest bliskie zeru.
Mit 5: Nie wypada mieć instalacji LPG w drogim samochodzie
Wręcz przeciwnie – instalacja LPG jest świetnym wyborem do drogich samochodów. Zazwyczaj mają one wysokie spalanie, więc zastosowanie autogazu pozwala znacznie zaoszczędzić na kosztach paliwa. Co więcej, LPG jest bardziej ekologiczne niż benzyna i olej napędowy, ponieważ podczas jego spalania wydziela się mniej szkodliwych związków.